فهرست

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی Clinical key

Clinical Key

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی ClinicalKey

معرفی:

  کلینیکال کی موتور جستجو و پایگاه اطلاعاتی پزشکی است که مولفه‌های لازم برای تصمیم‌گیری پزشکان،کتابداران پزشکی، و متخخصان سلامت را برآورده می‌کند. پایگاه اطلاعاتی ClinicalKey به شرکت الزویر متعلق بوده و به محتوای منتشر شده توسط این شرکت دسترسی دارد. این سرویس سریع، کامل، راحت و قابل اعتماد است.

 

  • سریع: کلینیکال کی در اسرع وقت به سوالات پزشکی شما پاسخ می‌دهد چرا که همانند یک پزشک می‌اندیشد، این سرویس در همان حالی که شما مشغول تایپ هستید پیشنهادات مناسب را به شما ارائه می‌دهد.
  • کامل: کلینیکال کی به طور مداوم در حال به روز شدن است. از اینرو همواره محتوای جدید و معتبر را برای متخصصان پیشنهاد می‌کند.
  • راحت: چه در کنار بیمار خود و چه در حال حرکت، کلینیکال کی به شما اجازه می‌دهد محتوای پزشکی را در هر حالت یافته و به اشتراک بگذارید.
  • معتبر:در سرتاسر جهان متخخصان پزشکی در تصمیم‌گیری های خود به گزینه‌های الزویر اعتماد داشته و همواره از آن بهره می‌گیرند.

 

   طراحی کلینیکال کی در طول ۲ سال و پس از مشورت با بالغ بر ۲۰۰۰ پزشک از سرتاسر جهان انجام شده‌است. هدف این سایت محیا کردن پاسخ‌های پزشکی می‌باشد. کاربران کلینیکال کی به حدود ۶۰۰ ژورنال، ۱۰۰۰ کتاب و ۹۰۰۰ ویدئوی آموزشی دسترسی دارند.

جستجو در Clinicalkey

همه چیز تنها با یک جستجوی ساده شروع می‌شود. نوار جستجوی Clinialkey همیشه در دسترس است، پس شما هر وقت که بخواهید می‌توانید با استفاده از آن به جستجو بپردازید. گزینه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها جستجوی خود را محدود کنید. شما می‌توانید با استفاده از فیلترها نتایج جستجوی خود را بهبود بخشید.

استفاده از محتوای کلی Clinicalkey

علاوه بر جستجوی مطالب خاص یا محدود شما می‌توانید از مجموعه‌ی گسترده‌ی ژورنال‌ها، کتاب‌ها، راهنماها، آموزش بیمار، اطلاعات دارویی و چندرسانه‌ای کلینیکال کی نیز استفاده بکنید.

برای انتخاب محتوا برای بررسی: در سمت منو، برروی کتاب، ژورنال یا هر آنچه که می‌خواهید کلیک کنید.

بررسی کتاب‌ها

۱.  برای جستجو در میان کتاب‌ها از سمت منو برروی گزینه‌ی Books کلیک کنید. تمامی کتاب‌های موجود در کلینیکال کی بر اساس ترتیب الفبایی را مشاهده خواهید کرد.

۲.  برای محدود کردن لیست کتاب‌ها می‌توانید نام بخشی از آن یا تمام آن‌را وارد کنید. همچنین می‌توانید حوزه‌ی تخصص را هم محدود کنید.

۳.  برروی عنوان یک کتاب کلیک کنید. فهرست مطالب نشان داده خواهد شد.

۴.  برروی نام یک بخش کلیک کنید.

۵ . می‌توانید تمامی مطالب یک بخش را ببینید.

 

بررسی ژورنال‌ها

۱. برای جستجوی ژورنال‌ها از سمت منو برروی ژورنال کلیک بکنید. فهرست کاملی از ژورنال‌ها را بر اساس ترتیب الفبایی مشاهده خواهید کرد.

۲. برای محدود کردن فهرست ژورنال‌های نمایش داده‌شده: در فیلد جستجو نام بخشی از یا تمام یک ژورنال را تایپ کنید و سپس حوزه‌ی تخصص آن‌را محدود کنید.

۳. برروی عنوان ژورنال کلیک بکنید. شمارگان مختلف یک ژورنال را خواهد  دید، که بر اساس سال و شماره‌ی ژورنال است.

۴. برروی یکی از شماره‌ها کلیک کنید. فهرست مطالب ژورنال را خواهید دید.

نکته: برای مشاهده‌ی به‌روزشدن‌های یک ژورنال برروی RSS ژورنال مربوطه کلیک کرده و آن‌را Subscribe بکنید.

۵. برروی یک مقاله کلیک بکنید. مقاله در بخش Content Reader باز خواهد شد.

۶. می‌توانید مقاله‌ی مورد نظر خود را مطالعه بکنید.

بررسی Multimedia

برای مشاهده‌ی تصاویر و ویدئو‌ها:

۱. در سمت منو برروی گزینه‌ی Multimedia کلیک کنید. صفحه‌ی چندرسانه‌ای باز خواهد شد.

۲. برای محدود کردن فهرست تصاویر و ویدیوها:

در فیلد جستجو، نام عکس مورد نظر را تایپ کنید. می‌توانید حوزه‌ی تخصص را نیز محدود بکنید.

۳. برروی تصویر مورد نظر کلیک کنید. پیش‌نمایشی از تصویر مربوطه را خواهید دید. در بالای سمت راست برروی X کلیک کنید تا تصویر بسته شود.

۴. برروی ویدئو کلیک کنید. پیش‌نمایشی از ویدئو نمایش داده خواهد شد که می‌توانید اطلاعات لینک و ارجاعی آن‌را ببینید.

تهیه کننده  واحد کتابخانه

منیژه امامی

+