/images/amirkolalib/خدمات_آموزشی_و_پژوهشی_مدیریت_اطل.pdf
خدمات آموزشی و پژوهشی
اهداف:
- ارائه خدمات راهنمایی عمومی جستجو و بازیابی اطلاعات برای تمامی مراجعین
- ارائه خدمات تخصصی جستجو و بازیابی منابع و تحویل مدرک برای اعضای کتابخانه ومراجعین
- راهنمایی و مشاوره به منظور جستجو و بازیابی اطلاعات از منابع الکترونیک و اطلاع رسانی دسترسی به انواع منابع الکترونیک
فعالیت ها و خدمات:
خدمات حضوری
- راهنمایی برای جستجو در پایگاه های اطلاعاتی
- سوال درباره ی منبع یا پایگاه اطلاعاتی خاص ، نحوه جستجو در پایگاه ها و …
- راهنمایی عمومی جستجو و بازیابی اطلاعات برای تمامی مراجعین
خدمات ویژه غیر حضوری
ارائه خدمات الکترونیک با هدف صرفه جویی در زمان و پاسخگویی بهینه به نیاز مراجعین با سرعت بیشتر .
- خدمات اشاعه گزینشی اطلاعات: نیاز سنجی و شناسایی اطلاعات مورد نیاز کاربران، انتخاب و گزینش مطالب مرتبط مطابق با نیاز اطلاعاتی، ارسال منابع اطلاعات از طریق پست الکترونیک یا سایر محمل های اطلاعاتی
- درخواست منابع اطلاعاتی: ارائه درخواست متن کامل مقالات و بخش های مورد درخواست ازکتاب های الکترونیک، از طریق این خدمت امکان پذیر می باشد. درواقع کاربرانی که عناوین مشخص و اطلاعات کتابشناختی منابعی(مقاله و کتاب) را در نظر دارند و به دنبال دریافت متن کامل آن منبع هستند از طریق این خدمت می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
- مشاوره اطلاعاتی:این خدمات نیز به تفصیل به پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه پزشکی می پردازد و کاربر می تواند پرسش خود را در هر کدام از موضوعات معین شده شامل موارد ذیل مطرح نماید:
- راهنمایی برای جستجو در پایگاه های اطلاعاتی
- سوال درباره ی منبع یا پایگاه اطلاعاتی خاص ، نحوه جستجو در پایگاه ها و …
- جهت بررسی اعتبار سنجی و نمایه کردن مجلات